Boekentip: Calimeromarketing 3.0

Marketing eng?

Ben jij zo’n ondernemer die zenuwachtig wordt van woorden als ‘marketing’, ‘netwerken’ en ‘acquisitie’? Je bent niet de enige. Wil je liever gewoon je vak uitoefenen? Vraag je je tegelijkertijd wel eens af waar je je klanten kunt vinden? Dan is het boek Calimeromarketing 3.0 echt iets voor jou! Bij het lezen van dit boek denk je: ‘Oh, maar dat kan ik best!’ Ineens is marketing helemaal zo eng niet meer.

Marketing voor kleine ondernemers

Ondernemer Karen Romme deelt in dit boek haar marketingfilosofie voor kleine ondernemers. Het is een filosofie “waarin de ondernemer een marketingstrategie ontwikkelt die dicht bij hem- of haarzelf staat, waarin de persoonljkheid van de ondernemer het belangrijkste marketinginstrument is én waain de ondernemer zijn persoonlijkheid effectief inzet met een optimale mix van on- en offline activiteiten.”

Wees jezelf

Calimeromarketing 3.0 is een praktisch en bruikbaar boek. Het basis-idee is dat je als ondernemer vooral jezelf moet zijn, en dat je met zelfvertrouwen over jouw kennis en vakmanschap moet communiceren, op een manier die bij jou past. Een idee dat ons erg aanspreekt.

Vuurtoren

Calimeromarketing 3.0 is opgebouwd aan de hand van een metafoor: de vuurtoren. Je wilt als ondernemer niet op zoek naar spelden in hooibergen (klanten); je wilt een vuurtoren zijn, die zijn licht laat schijnen over het gebied waar jij klanten vandaan wil halen. De vraag is dus niet waar jij jouw klanten kunt vinden, maar hoe zij jou kunnen vinden. Hoe je zelf zo’n vuurtoren kunt opbouwen wordt in 10 stappen uitgelegd.

Sonja las dit boek – zeer toepasselijk – met uitzicht op de vuurtoren van Texel. Een inspirerende omgeving voor een inspirerend boek!